PISARZ - A KTO TO TAKI?

Właśnie zastanawiałam się, jak zdefiniować słowo PISARZ. I nie jest w tym miejscu ważne, czy jest to pisarz przez "p" czy przez "P". Po prostu człowiek, który para się trudnym zadaniem i potrafi tak sklecić słowa, by miały sens i w dodatku ludzie chcieli czytać jego wypociny. 

PISARZ INACZEJ













Poszłam za ciosem i wpisałam rzeczone słowo PISARZ w przeglądarkę. Najpierw pojawiło się hasło: pisarz definicja. Kliknęłam link. Jak zwykle jako pierwsza pojawiła się na ekranie strona Wikipedii, na której przeczytałam, że PISARZ jest oficjalnie zarejestrowanym zawodem w Polsce, a tego to przyznam, że nie wiedziałam. Sadziłam raczej, że jest to powołanie, dar, może umiejętność, ale że zawód... To się jednak czegoś nauczyłam. Chyba dlatego mówię o sobie AUTORKA, bo dla mnie to wciąż jest hobby, a nie zawód. 

Dalej pokazały się hasła: pisarz zawód - już nie sprawdzałam, bo miałam je rozszyfrowane; pisarz polski - założyłam, ze to hasło też ogarniam bez wchodzenia dalej; pisarz znany - nim nie jestem, a szkoda tracić czas na zżymanie się nad tymi, którzy są, bo na to zapracowali; pisarz inaczej i to mnie zaintrygowało, bo co to znaczy inaczej?

Oczywiście nie byłabym sobą, gdybym nie sprawdziła tego hasła. Strona z synonimami pokazuje aż 37 określeń dla PISARZA. Najbardziej ubawiło mnie określenie: pisarczyk, bo zrymowałam z psiarczyk (to chyba miłośnik psów?). Takie oryginalne to słowo, dlatego zaczęłam wymyślać rodzaj żeński (jak wiadomo, wszystkie najciekawsze nazwy są w rodzaju męskim) i doszłam do: pisareczki i pisarczyni - tylko dlaczego Blogger obydwa te słowa podkreślił, to nie wiem...

Mnie się podobają i brzmią przyjemnie dla ucha :) Może nawet z AUTORKI przemianuję się na PISARCZYNIĘ ;) - bo to określenie naprawdę mnie śmieszy...



Komentarze

"Marzenia Kaliny" - trailer

"W sieci uczuć" - trailer

"Odroczone nadzieje"-trailer