DO ZACZYTANIA JEDEN KROK

Uwielbiam czytać książki i chyba nigdy to się nie zmieni, a przynajmniej mam taką nadzieję...

Przez tych kilkadziesiąt lat (odkąd umiem czytać) miałam szczęście trafić na wiele cudownych powieści, które głęboko wryły się w moją pamieć, niejednokrotnie sprowokowały mnie do śmiechu czy do łez, czasem przewartościowując moje podejście do życia. 

Za to wszystko dziękuję ich autorom i proponuję lekturę tych powieści innym.


"Inny chłopiec" Willy Russell 

Polecam książkę, która rzeczywiście mną wstrząsnęła i sprawiła, że po latach przeczytałam ja ponownie, ale emocje wcale nie były mniejsze. Rewelacyjny przykład powieści, która pokazuje, jak niewiele potrzeba, aby zniszczyć ludzkie życie.





"Udręka i ekstaza" Irving Stone

Rewelacyjna opowieść o człowieku wyprzedzającym swoją epokę o całe lata świetlne. Doskonały styl autora, który nie przytłacza informacjami, a sprawia, że z zapałem czeka się na rozwój akcji. Michał Anioł przedstawiony jako wrażliwy i inteligentny ekscentryk przedkładający pracę i niezłomną miłość do sztuki ponad potrzeby doczesnego życia.



"Kwiat pustyni. Z namiotu Nomadów do Nowego Jorku" Waris Dirie, Cathleen Miller

Powieść, która skłania do przemyśleń nt. roli kobiety w świecie, w którym dominuje mężczyzna... Czy to naprawdę XXI wiek?





"Weronika postanawia umrzeć" Paulo Coelho

Powieść skłoniła mnie do refleksji nad tym, jak łatwo osądzając innych, można zniszczyć im życie, złamać ich wiarę w siebie i ostatecznie przyczynić się do ich odejścia... Mądra książka, którą uwielbiam.






"Zaklinacz czasu" Mitch Albom

To niesamowita powieść, która mnie oczarowała. Genialny pomysł autora na pokazanie, jak ludzkie życie szybko przemija i jedynie od nas zależy, ile z niego weźmiemy. Ta książka zionie optymizmem i być może dlatego przypadła mi do gustu.





"Kurs do Genewy" Bartłomiej Rychter

Świetnie skrojona historia z niebanalnym tłem historycznym. Czyta się jednym tchem, a objętość nie przeraża, ilość wątków nie przytłacza, a sposób przedstawienia postaci sprawia, że można poczuć ich oddech obok siebie. Rewelacja

Komentarze

"Marzenia Kaliny" - trailer

"W sieci uczuć" - trailer

"Odroczone nadzieje"-trailer