"DZIEWCZYNA, KTÓRA PRZEPADŁA" K. MISIOŁEK - SUBIEKTYWNIE O KONKURENCJI

Lubię czytać książki ludzi, którzy nie myślą sztampowo. Dzięki temu mogę lepiej ich poznać i zrozumieć, dlatego nie mogłam sobie odmówić przyjemności sięgnięcia po powieść Kasi Misiołek pt.: Dziewczyna, która przepadła. Ale to co przeczytałam dosłownie mnie zmroziło...

DZIEWCZYNA, KTÓRA PRZEPADŁA KSIĄŻKĄ, KTÓRA NIE PRZEPADNIE




Kasia od pierwszej strony potrafiła zbudować napięcie, które z każdą chwila rosło. Bohaterka trochę naiwna, choć czasem potrafiła pokazać pazur na osiem lat zostaje ubezwłasnowolniona. I każdego dnia pozbawiana jest przez swojego oprawcę cząstki człowieczeństwa. Przez wiele drastycznych scen nie mogłam przebrnąć (przyznaję bez bicia - Kasi wybacz), gdyż były tak realistycznie opisane, że dosłownie czułam oddech zwyrodnialca na swoich plecach.

Dziewczyna, która przepadła w mojej ocenie

Zachwycił mnie piękny język, którym napisana jest powieść: obrazowy, malowniczy, a jednocześnie dosadny i nasycony emocjonalnie. Każde słowo wyważone, dokładnie dopasowane niczym puzzle w układance, do której zasiada czytelnik. 

Siadając do czytania myślałam, że to zwykła powieść obyczajowa, w stylu: i żyli długo i szczęśliwie. Takie akurat trochę mnie męczą, ale okazało się, że to zupełnie inna bajka, a monetami to horror z elementami kryminału. O nudzie nie ma tutaj mowy.

Jeśli więc potrzebujecie mocnych wrażeń, to zdecydowanie jest to powieść na miarę Waszych oczekiwań. Polecam.


Komentarze

  1. Lubię książki, które pozytywnie zaskakują :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Po okładce nigdy bym nie powiedziała, że ta powieść ma coś wspólnego z horrorem czy chociażby mrocznym klimatem. Dzięki twojej recenzji pewnie dam jej szanse
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem niepozornie wyglądająca okładka skrywa zaskakującą treść książki. Pewnie każdy zna taką. Pozdrawiam

      Usuń

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku, dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli po swojej wizycie pozostawisz tu kilka życzliwych dla mnie słów :)

"Marzenia Kaliny" - trailer

"W sieci uczuć" - trailer

"Odroczone nadzieje"-trailer