Z WIZYTĄ W TEATRZE - TYM RAZEM ANTYCZNYM...

Teatr to podobno miejsce przeznaczone jedynie dla koneserów. We współczesnym świecie coraz trudniej takich koneserów znaleźć... Tym bardziej zaskoczyły mnie łzy mojej córeczki, która zobaczyła, że ruiny teatru antycznego są ogrodzone płotem i nie można wejść od tak sobie.

W RUINACH TEATRU ANTYCZNEGO W SIDE


fot.Jakub Krasiński



Turecki teatr antyczny w Side usytuowany na wybrzeżu Morza Śródziemnego jest bardzo dobrze zachowanym obiektem, który został ogrodzony i aby wejść na teren obiektu należy wykupić bilet wstępu kosztujący 30 TRY. Nawet jeśli przez chwilę wahałam się z zakupem, to zawód na twarzy mojego dziecka szybko mnie przekonał.

fot. Jakub Krasiński

Archeolodzy nie są zgodni co do tego, kiedy dokładnie powstał teatr. Pierwszy obiekt wywodził się z tradycji hellenistycznej. Obecne dobrze zachowane ruiny to teatr rzymski powstały w II wieku n.e. Na dwupoziomowej widowni w kształcie koła może zasiąść około 15 tys. osób.



Scena składa się z budynku zwanego skene (garderoba i kulisy) i z podium proskenion (scena). Budynek skene miał długość 63 m i posiadła 3 kondygnacje z ozdobną fasadą, na której znalazły się m.in. rzeźbione maski wykorzystywane w sztukach.


Podium miało 6 m szerokości i usytuowane było 3 m nad poziomem orchestry (półkolisty plac pomiędzy widownią i sceną.


Cały teatr zrobił na nas ogromne wrażenie. Przez chwilę mogliśmy poczuć oddech starożytnej historii. Gorąco polecam.




Komentarze

  1. Wspaniały 'kawałek' historii. Starożytność szalenie mnie fascynuje. Chętnie odwiedziłabym to miejsce w niedalekiej przyszłości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam. Dużo dobrze zachowanych budowli, które można zobaczyć, a nawet dotknąć, a to rzadkość.

      Usuń

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku, dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli po swojej wizycie pozostawisz tu kilka życzliwych dla mnie słów :)

"Marzenia Kaliny" - trailer

"W sieci uczuć" - trailer

"Odroczone nadzieje"-trailer