ILE MNIE SAMEJ JEST W MOICH KSIAŻKACH?

Na spotkaniach autorskich często pada pytanie o to, ile mnie samej jest w moich bohaterach. Kiedyś stanowczo odpowiadałam, że nie pisze autobiografii, dlatego moi bohaterowie nie mają ze mną nic wspólnego, ale po latach na nowo podeszłam do tematu. 

KSIĄŻKA JEST JAK LUSTRO 


Pisząc książkę, dbam o to, by bohaterowie byli realistyczni. Tacy kumple z podwórka czy z pracy. Staram się, by byli namacalni. Chcę, by Czytelnicy potrafili w nich odnaleźć swoje cechy charakteru, co przyczyni się do tego, że zaczną identyfikować się z bohaterami. I dochodzimy do sedna. Skoro robię wszystko, by Czytelnicy mi uwierzyli, to też muszę czerpać ze swoich doświadczeń, przemyśleń i obserwacji.

Tak naprawdę każdy z bohaterów posiada jakąś cząstkę mnie samej; moich przeżyć, doświadczeń, obaw, trosk, radości i wspomnień. Pewnie dlatego są mi tak bliscy i kiedy pytacie, którego lubię najbardziej, to nie potrafię się zdecydować. 

Podobnie z wydarzeniami. Te, które opisuję, stanowią fikcję literacką, choć zdarzają się elementy, które pojawiały się w moim życiu albo usłyszałam je od innych, dzięki temu powstaje nowy, wyimaginowany, choć bardzo mi bliski świat, do którego chcę zaprosić Czytelników. 

Mam nadzieję, że to mi się udaje, zatem otwieram drzwi do mojego świata i czekam w nim na Was. Do zobaczenia. 



Komentarze

  1. Anetko , bardzo Ci się udaje. Opisujesz w swoich ksiażkach świat toczący sie wokół każdego z nas. Radości i smutki. Każdy czytelnik może sie utożsamić z postaciami występującymi w kolejnych powieściach i to jest prawdziwe i cudowne. Dajesz nam również cząstke siebie, własnych uczuć i przeżyć ktore są w pełni prawdziwe. To wszystko powoduje że czytając Twoją twórczosć czujemy że piszesz z myślą o nas i jest nam ona bardzo bliska i cenna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to jest moja największa radość, bo okazuje się, że to, co robię, ma sens :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku, dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli po swojej wizycie pozostawisz tu kilka życzliwych dla mnie słów :)

"Marzenia Kaliny" - trailer

"W sieci uczuć" - trailer

"Odroczone nadzieje"-trailer