KSIĄŻKA W PODRÓŻY - BESKIDY

Tegoroczne wakacje spędziłam w Polsce, głównie skupiając się na leczeniu, ale to nie znaczy, że nie trafiłam do urokliwych miejsc, w których łatwo zapomnieć o cywilizacji, a sielski spokój i cisza aż obezwładnia. Jeśli szukacie takich miejsc, to zapraszam w Beskidy. 

POLSKA BYWA ZASKAKUJĄCA


Beskidy to rejon w południowo - wschodniej Polsce, w którym wypiętrzenia nie są zbyt wysokie, ale zalesione obszary sprawiają niesamowite wrażenie. Gdzie okiem sięgnąć ciągną się lasy mieszane, w których pełno malin, jagód, jeżyn i grzybów. Sami korzystaliśmy z tych dobrodziejstw natury, wróciwszy do domu ze słojem ususzonych grzybów :)





Co rusz słychać szelest strumyków, które przyciągają wzrok krystalicznie czystą i przyjemnie chłodną wodą, a niewielkie wodospady sprawiają frajdę nie tylko dzieciom. Rozczarował mnie widok Popradu, który jeszcze niedawno był rzeką z przezroczystą wodą. Obecnie Słowacy wpuszczają do niego resztki płukanego żwiru i gliny ze żwirowni, przez co brązowa woda szpeci krajobraz i odstrasza turystów, co wyraźnie odczuwają organizatorzy spływów kajakowych i pontonowych. My zdecydowaliśmy się na spływ i nie żałowaliśmy, choć po 3 godzinach rejsu trochę bolały nas plecy, ale rzeczywiście widok wody nie zachęca.    



Wjechanie czy wejście na któryś ze szczytów (np. Góra Parkowa w Krynicy, Wierchomla Mała, czy Jaworzyna Krynicka)  daje możliwość obejrzenia panoramy gór i nacieszenie się naturą. 


Duży ukłon w stronę turystów robi miejscowość Muszyna, która zaprasza nie tylko na odkryty basen czy spływy Popradem, ale też umożliwia darmowe zwiedzanie Ogrodów sensorycznych, Ogrodów Biblijnych oraz Ogrodów Miłości. Widoki fantastyczne. 

Oczywiście nie mogłam nie sfotografować mojej najnowszej książki. Oceńcie sami, jak się prezentowała na tle gór :)





Ja jestem pod dużym wrażeniem krajobrazów, dlatego zamierzam wrócić w Beskidy. 

Znacie Beskidy? Macie tam swoje ulubione miejsca? 

Komentarze

"Marzenia Kaliny" - trailer

"W sieci uczuć" - trailer

"Odroczone nadzieje"-trailer