"PEŁNIK" A. LEWICKA, CZYLI SUBIEKTYWNIE O KONKURENCJI

Lubię czytać powieści sensacyjne oraz thrillery i to wcale nie dlatego, że chcę się bać. Za to uwielbiam podążać drogą wytyczoną przez autora, który umiejętnie gmatwa fabułę, by czytelnik jak najpóźniej znalazł czarny charakter. Biorąc do rąk powieść Anny Lewickiej, nie miałam pojęcia, na co się piszę...



Dotychczas nie znałam twórczości Anny Lewickiej, dlatego chętnie sięgnęłam po powieść, której okładka jest intrygująca i naprawdę pobudza wyobraźnię. 

Główna bohaterka Emilia jest prawniczką, która zmęczona wyścigiem szczurów, chętnie przyjmuje spadek po ciotce Ednie. Ta przed śmiercią zapisała jej swoją posiadłość położoną na wzgórzu w miejscowości Pełnik. Jednak wraz z powrotem do miasteczka, wracają też traumy Emilii, które przeżyła, będąc nastolatką. Teraz jest dorosła i chce spojrzeć w oczy wszystkim, którzy kiedyś podstawili jej nogę. Ma nadzieję, że w ten sposób utrze im nosa i pokaże, że już nie jest małą, bezbronną dziewczynką. 

W Pełniku spotyka Krzysztofa, który od dawna się w niej kocha, a teraz nadarza się okazja, by odnowić znajomość, która wkrótce przeradza się w coś więcej. I wydawać by się mogło, że już nic więcej się nie wydarzy, gdy nagle to, co oczywiste, przestaje takim być... Zaczynają dziać się dziwne rzeczy. Pojawia się postać nie z tego świata i zaczyna komplikować Emilii życie. Kusić, mami, ogłupiać...

Powieść "Pełnik" Anny Lewickiej w mojej ocenie:

Ciekawa fabuła, która doprowadziła do zaskakującego zakończenia. Jako że jestem realistką, to do ostatniego zdania szukałam wskazówek, że wszystko da się rzeczowo wyjaśnić. Okazało się jednak, że musiałam się zmierzyć z siłami wyższymi. 

Powieść potraktowałam jako swego rodzaju przenośnię, że w życiu trzeba mierzyć się z własnymi strachami i ograniczeniami. Czasem pozorny spokój jest tylko ciszą przed burzą, która wywróci nasze życie do góry nogami, ale też sprawi, że otworzymy oczy, weźmiemy oddech i zaczniemy inaczej patrzeć na świat. 

Książkę polecam wszystkim, którzy lubią czytać o siłach nadprzyrodzonych, kochają legendy i wierzą, że naszym życiem rządzi ktoś o wiele od nas silniejszy. 


Komentarze

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku, dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli po swojej wizycie pozostawisz tu kilka życzliwych dla mnie słów :)

"Marzenia Kaliny" - trailer

"W sieci uczuć" - trailer

"Odroczone nadzieje"-trailer