DEDYKACJA W POWIEŚCI "NAUCZYCIELKA Z GETTA"

Kiedy w połowie lutego oddawałam powieść "Nauczycielka z getta" do druku, zamieściłam w niej dedykację, nad którą długo myślałam. Wówczas nie miałam pojęcia, że dwa tygodnie później to jedno zdanie nabierze takiego znaczenia...

Dedykacja

Powieść "Nauczycielka z getta" powstała z potrzeby serca w celu oddania hołdu narodowi, który w czasie II wojny światowej został potraktowany z okrucieństwem, na które nie zasłużył. Żaden człowiek nie powinien być pozbawiony człowieczeństwa przez drugiego człowieka. Chciałam, aby to przesłanie wybrzmiało z powieści, gdzie fikcyjna bohaterka zmaga się z trudami życia w getcie, w którym wcale nie musiała przebywać. Weszła tam dla człowieka, którego pokochała i nie potrafiła zrezygnować z tego uczucia, nawet gdy wybuchła wojna. Pewnie niejeden racjonalnie myślący Czytelnik powie, że to bez sensu, a wydarzenie nierealne. Ale czy na pewno? Czy człowiek jest w stanie zrezygnować z miłości dlatego, że wybuchła wojna? Czy potrafi przestać marzyć o szczęściu? O wolności?

Dzisiaj słowo wolność odmieniane jest przez wszystkie przypadki. Dzisiaj też zdaliśmy sobie sprawę, jak łatwo tę wolność utracić...

Wierzę, że w XXI wieku wolność nie stanie się marzeniem milionów ludzi...

"Nauczycielka z getta" - Premiera 16 marca 2022 roku

Komentarze

  1. Przykre to i straszne, ludzie ludziom zgotowali ten los-jak powiedziała Z. Nałkowska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Niewinni giną, a szaleniec nie ma skrupułów i żąda coraz więcej i więcej. Historia lubi się powtarzać... Oby jednak ta woja nie była podobna do poprzedniej...

      Usuń

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku, dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli po swojej wizycie pozostawisz tu kilka życzliwych dla mnie słów :)

"Marzenia Kaliny" - trailer

"W sieci uczuć" - trailer

"Odroczone nadzieje"-trailer