"KOBIETY Z ULICY GRODZKIEJ. MATYLDA" LUCYNA OLEJNICZAK - SUBIEKTYWNIE O KONKURENCJI

Ostatnio w moje ręce wpadła kolejna powieść z historią w tle. Tym razem sięgnęłam po powieść Lucyny Olejniczak pt.: "Kobiety z ulicy Grodzkiej. Matylda"


Główna bohaterka to młoda aktorka, Matylda marząca o karierze w szybko rozwijającej się branży filmowej. Dziewczyna od początku pokazuje charakterek i nie boi się mówić tego, co myśli, czym jednych sobie zjednuje, a innych odstrasza. Po udanym debiucie w teatrze traci rodziców i na nowo porządkuje swój świat, coraz bardziej otwierając się na miłość i realizację marzeń zawodowych. Jak to jednak bywa, życie nie daje niczego na tacy, a jeśli komuś tak się wydaje, to wkrótce przyjdzie mu zdjąć różowe okulary i dostrzec jego prawdziwe oblicze. Matylda ze zdumieniem odkrywa, że oferty pracy przy produkcjach filmowych mają drugie dno.

Powieść Kobiety z ulicy Grodzkiej. Matylda L. Olejniczak w mojej ocenie:

W powieści w bardzo naturalny sposób ukazane jest życie w przedwojennym Krakowie, w którym ważny element kultury stanowi teatr i film. Obfitość informacji o ówczesnych spektaklach, ich twórcach czy aktorach sprawia, że czytelnikowi łatwo wejść w ten świat i wręcz poczuć się jego częścią. Do tego wątek nielegalnego handlu ludźmi skutecznie intryguje i pozostawia niedosyt, skłaniający do sięgnięcia po kolejną część. 

Powieść "Kobiety z ulicy Grodzkiej. Matylda" zainteresuje tych, którzy chcą poznać przedwojenny obraz teatru w Krakowie oraz życie codzienne nie tylko aktorów, ale ich rodzin, które nie zawsze ich wspierają i rozumieją ich zawód. 

Znacie kolejne części serii "Kobiety z ulicy Grodzkiej"? 

Komentarze

  1. Tę serię czytałam już wcześniej. Bardzo mi się podobała 💙

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam wszystkie części, dla mnie to świetna seria z tych "nieodkładalnych".

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku, dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli po swojej wizycie pozostawisz tu kilka życzliwych dla mnie słów :)

"Marzenia Kaliny" - trailer

"W sieci uczuć" - trailer

"Odroczone nadzieje"-trailer