„WYRKA, UTRACONY WOŁYŃSKI RAJ” MAŁGORZATA WITKO, CZYLI SUBIEKTYWNIE O KONKURENCJI

Kresy Wschodnie to miejsce, gdzie rozegrały się tysiące ludzkich dramatów. Zmieniające się granice po po I wojnie światowej i w końcu wybuch II wojny światowej wiele osób pozbawiły dachu nad głową, zaprzyjaźnionych sąsiadów czy krewnych. Ta historia wciąż zdumiewa i dostarcza tematów wartych opowiedzenia.




Powieść ukazuje losy bohaterów mieszkających we wsi Wyrka, gdzie życie codzienne, stanowi pretekst do ukazania obyczajów, tradycji i wierzeń. Bogato ukazane tło daje wyobrażenie o tym, jak żyli ówcześni mieszkańcy wsi przed II wiosną światową i po jej wybuchu. Sąsiedzi, krewni, nauczyciele, ksiądz - każdy na swój sposób radzi sobie z wydarzeniami, które zmieniają dotychczasowy porządek świata. 

"WYRKA. Raj utracony" w mojej subiektywnej ocenie:

Autorka bardzo skupia się na ukazaniu realiów życia na Kresach. Szczegółowo opisuje codzienność, odwzorowuje układ domostw we wsi i zwraca uwagę na relacje rodzinne. Warstwa narracyjna dominuje nad dialogową. Dodatkowo w powieści znalazły się fotografie przodków żyjących w Wyrce. 

Książkę polecam osobom szukającym szczegółowych informacji o życiu na Kresach. 

Komentarze

  1. Popieram, to książka najważniejsza dla mnie, bo opowiada o wiosce, w której żyli moi przodkowie

    OdpowiedzUsuń
  2. Osobiście nie znam Pani autorki - Wyrka Utracony Wołyński Raj"... przeczytałem wszystko. Czytając, widziałem TO WSZYSTKO, co tam się działo. W czasie kiedy już wszystkie rodzeństwo spało,ja podsłuchiwałem, co rodzice z ciotkami i stryjami, i sąsiadami z Mazur w 1952 -1956 opowiadali....Uff...jak stamtąd musieli uciekać. A i tak, mimo obecnej wojny, tam pojadę ....po miód Dziadka Stefana do Wyrki!!!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku, dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli po swojej wizycie pozostawisz tu kilka życzliwych dla mnie słów :)

"Marzenia Kaliny" - trailer

"W sieci uczuć" - trailer

"Odroczone nadzieje"-trailer