"SAMOTNIA" A. KAŃTOCH - SUBIEKTYWNIE O KONKURENCJI

Prawdą jest, że każdy autor pisze inaczej i choć wszyscy używamy podobnych słów, to nie licząc plagiatu, każdy z nas ma możliwość stworzenia wyjątkowego, ciekawego i angażującego czytelnika tekstu. I to jest piękne w pisaniu. Dlatego też zawsze z ciekawością sięgam po powieści nieznanych mi autorów. Tak też było w przypadku "Samotni" Anny Kańtoch.



Powieść ukazuje losy pisarza kryminałów - Leona Cichego, który w wyniku wypadku stracił wzrok, i uczy się na nowo funkcjonować w swoim domu nazywanym Samotnią. Jednocześnie usiłuje rozwikłać zagadkę związaną z tożsamością swej nowo poślubionej żony, bo choć stracił pamięć, to coś mu nie pasuje w kobiecie, która się nim opiekuje i tytułuje się jego małżonką...

Autorka w wyjątkowo plastyczny sposób opisuje świat wokół Leona, wczuwając się w rzeczywistość bohatera, który choć nie widzi, to interpretuje otoczenie na podstawie odgłosów czy zapachów. Do tego piękny język, oryginalne porównania i zaskakujące połączenia wyrazów sprawiają, że to prawdziwa uczta dla czytelnika. 

Samotnia Anny Kańtoch w mojej subiektywnej ocenie:

Za każdym razem, gdy odkrywam autora, którego książek wcześniej nie czytałam, wyruszam na spotkanie, z którego nie wiem, co wyniknie. W przypadku powieści Samotnia było to wyjątkowo udane i inspirujące spotkanie. Niesamowita wrażliwość autorki na otaczający świat. Ciekawie nakreślona intryga. Język wprawiający mnie w zachwyt. To największe walory powieści, które mnie skłoniły do sięgnięcia po inne teksty autorki.

Powieść Samotnia polecam wszystkim lubiącym nieoczywiste zakończenia książek z wątkiem kryminalnym, ciekawe zwroty akcji, ale przede wszystkim piękną polszczyznę, która uświadamia, jak daleko od niej odchodzimy. 

Komentarze

  1. Chętnie skorzystam z polecenia! Tym bardziej, że nazwisko autorki i kilka tytułów jej powieści już mam na liście książek do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku, dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli po swojej wizycie pozostawisz tu kilka życzliwych dla mnie słów :)

"Marzenia Kaliny" - trailer

"W sieci uczuć" - trailer

"Odroczone nadzieje"-trailer