PODZIĘKOWANIA W TRYLOGII O MATYLDZIE

Koniec pracy nad trylogią o Matyldzie to czas na podziękowania i wskazanie źródeł, z których korzystałam w czasie tworzenia historii osadzonej dwudziestoleciu międzywojennym, której akcja głównie rozgrywała się w Łodzi.



Od autorki

Bardzo się cieszę, że w Wasze ręce oddałam kolejną trylogię z historią w tle. Mogłam Was zaprosić na wycieczkę do Łodzi, która w dwudziestoleciu międzywojennym goniła inne miasta i była na najlepszej drodze do tego, by im dorównać. Ten rozwój obserwuje moja bohaterka Matylda, która dostrzega różnice między życiem w mieście i na wsi.

Dziękuję wydawcy Panu Rafałowi Bielskiemu oraz dyrektorowi wydawniczemu Panu Piotrowi Sternalowi za zaufanie i tak piękne wydanie trylogii. Gdy na nią patrzę czuję dumę i olbrzymią satysfakcję.

Jestem wdzięczna wszystkim blogerkom, instagramerkom, bibliotekarkom i bibliotekarzom, którzy polecają moje powieści Czytelnikom.

I wreszcie słowa podziękowań kieruję do moich wiernych Czytelników, którzy wciąż udowadniają mi, że warto szukać nowych pomysłów, by pisać kolejne książki. Wasza motywacja ma dla mnie olbrzymie znaczenie, a nasze codzienne rozmowy w facebookowej grupie Aneta Krasińska – Spotkania przy literaturze oraz w Klubie Wędrujących Kartek są dla mnie czystą przyjemnością.

 

Aneta Krasińska

 

Bibliografia:

Bołdyrew Aneta, Wychowanie i socjalizacja dzieci i młodzieży w rodzinach robotniczych w Łodzi w okresie II Rzeczypospolitej, [w:] B. Kiereś, M. Gromek, K. Hryszan (red.), Rodzina – historia i współczesność, Wydawnictwo Episteme, Lublin 2018.

Grad Stanisław, Wyższe Seminarium Duchowne w Łodzi w latach 1921–1940, „Łódzkie Studia Teologiczne” 1992, 1, 9-19.

“Ilustrowana encyklopedia historii Łodzi. Okres II Rzeczpospolitej lata 20., lata 30. XX wieku”, zeszyt nr 9, NR I V / 1.

Pleszkun-Olejniczakowa Elżbieta, Kulturowy rozwój Łodzi w okresie międzywojennym, „Acta Universitatislodziensis Folia Litteraria Polonica” 2015,3(29).

Stolińska-Pobralska Nella, Przemysłowa i wielokulturowa Łódź okresu międzywojnia jako środowisko opiekuńcze, „Prace Naukowe. Pedagogika” 12, Częstochowa 2003.

http://baedekerlodz.blogspot.com/2018/12/curriculum-vitae-okres-miedzywojenny.html

https://dzieje.pl/kultura-i-sztuka/wigilia-na-dawnej-wsi-troche-obrzedowosci-chrzescijanskiej-troche-poganskiej

https://historia.wprost.pl/10281990/tradycje-i-swiateczne-zwyczaje-jak-kiedys-obchodzono-wigilie.html

https://uml.lodz.pl/dla-mieszkancow/dziedzictwo-lodzi/200-lat-lodzi-przemyslowej/kalendarium-lodzi-przemyslowej/

Komentarze

"Marzenia Kaliny" - trailer

"W sieci uczuć" - trailer

"Odroczone nadzieje"-trailer