W PISANIU LICZY SIĘ ODWAGA

Tak sobie myślę, że autor książek to taki Superman, Batman i Sherlock Holmes w jednej osobie, bo przecież musi być odważny, a jednocześnie delikatny, sprytny i gotowy zaryzykować. Ale chyba jednak najbardziej musi być odważny, bo bez tego w ogóle nie zacząłby pisać.




W pisaniu bardzo ważna jest odwaga i to w całym procesie twórczym. Najpierw, żeby w ogóle uwierzyć w swoje możliwości. Bo co z tego, że ktoś powie, pisz, na pewno potrafisz. To wcale tak nie działa i chyba najtrudniej było mi uwierzyć w to, że właśnie potrafię.

Później trzeba wierzyć w historię, którą się opisuje. Teraz już wiem, że nie przekonam do siebie czytelnika, jeśli sama nie zrobię wszystkiego, by wydarzenia nabrały wyrazistego koloru. Nie były podobne do tych, które można spotkać w życiu. Fikcja literacka dopuszcza wszystkie wariacje, ale najważniejsze, aby czytelnik rozgościł się w tym świecie i zaakceptował go.

Dalej ważne jest przekonanie, że ktoś zechce przeczytać to, co w pocie czoła stworzyliśmy. W końcu gdybyśmy chcieli pisać do szuflady, nie zależałoby nam na tym, co pomyślą inni.

Następnie potrzeba odwagi, by szukać wydawnictwa, które doceni to, co im zanosimy. Dla autora tekst jest skarbem, dla wydawnictw to tylko jeden z wielu plików, które codziennie dostają. Dla nas każde słowo ma sens, dla nich usunięcie kilku stron nie jest problemem. Sztuką jest znaleźć pasjonatów, dla których słowo to skarb.

A na końcu drogi twórczej najważniejsze. Nie można przyjmować do siebie złośliwej krytyki, w której nie ma prawdy. Która boli, bo tylko taki jest jej cel. Trzeba otaczać się ludźmi życzliwymi, którzy podpowiedzą, którą drogę wybrać, aby trafić do celu, ale przy tym potrafią szanować autora.

Komentarze

  1. Najlepsze jednak są książki, w których jak już Pani wspomniała jest odwaga. Odwaga do tego, by pisać o najtrudniejszych problemach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie jest życie i często wcale nie trzeba go ubarwiać, żeby zainteresować odbiorcę.

      Usuń
  2. Od zawsze dużo czytam. Uwielbiam zanurzać się w Świat wymyślony przez autora. Od zawsze chciałam też pisać.Jednak nigdy nie nabrałam wystarczająco odwagi. Odważyłam się jedynie na pisanie bloga, tak bardzo chciałam przekazać innym Świat w którym przyszło mi żyć.
    Jestem pełna podziwu dla Pani. Potrafić przelać na papier tyle wartościowych historii i tak pięknie przekazać je czytelnikowi. Gratulacje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pisanie - prowadzenie bloga to bardzo czasochłonne i twórcze zajęcie. Uczy cierpliwości i systematyczności. Wiem coś o tym, dlatego gratuluję odwagi i determinacji :)

      Usuń
  3. Hello pani Aneto .Dla mnie slowo to skarb.Zywie sie slowem.Tez jestem polonistka i swietnie pania rozumiem.Nie boje sie krytyki i co kto o mnie mysli.Jestem jaka jestem i mam to gdzies kto o mnie co mysli.Jestem bardzo szczesliwa ze swoimi slowami i to sie Liczy.Pozdrawiam z Paryza .Iwona💋

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku, dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli po swojej wizycie pozostawisz tu kilka życzliwych dla mnie słów :)

"Marzenia Kaliny" - trailer

"W sieci uczuć" - trailer

"Odroczone nadzieje"-trailer