"NIEWINNY" HARLAN COBEN - SUBIEKTYWNIE O KONKURENCJI

Wielu recenzentów stwierdziło, że Niewinny to najlepsza powieść Cobena. I może gdybym tego nie wiedziała, to podeszłabym do tej książki z większym dystansem, ale w tej sytuacji byłam do bólu wymagająca.


PRZESZŁOŚĆ ZAWSZE CIĘ DOPADNIE





Powieść rozpoczyna się i kończy w bardzo ciekawy sposób. Mianowicie narrator wypowiada się nietypowo, bo w 2 osobie, co sprawia wrażenie, jakby bohater powieści był mu bliski. Wiele o nim wie. Ciekawa byłam, co będzie dalej, a tu w następnym rozdziale powrót do zwyczajnej trzecioosobowej narracji. Cóż nie warto się cieszyć zawczasu.

Losy Matta Hunter bardzo mnie zaciekawiły. Historia, jak to zwykle u Cobena, mocno skomplikowana, a kryminalna przeszłość bohatera rzutowała na wszystkie wydarzenia. Nie łatwiej było z jego żoną - Oliwią. Ta dopiero miała "ciekawe" życie zanim znalazła Matta. Na niej też mści się przeszłość a w zasadzie ludzie, którzy obawiają się,  że może ich wydać, a wtedy legnie w gruzach ich wizerunek. To dla niego są w stanie pozbawić życia innego człowieka. 

Moja opinia o książce Niewinny:

Około strony 150 miałam przeświadczenie, że już odkryłam wszelkie komplikacje i powiązania wszystkich bohaterów. Byłam z siebie dumna, bo nigdy wcześniej nie potrafiłam tak wcześnie dostrzec zależności między postaciami i przewidzieć sytuacji. Czytałam więc tylko po to, żeby się upewnić, że mam rację. A tu klops! Kolejnych 150 stron dalej okazało się, że niekoniecznie moje podejrzenia są trafne,  a Coben znowu mnie zaskoczył swoimi założeniami.

Ktoś powie,  że to prosty kryminał, ale ja w każdej książce Cobena znajduję jakieś przesłanie. Tym razem pomyślałam o tym, jak wiele jesteśmy w stanie robić, by ukryć własne grzeszki. Bohaterowie nie bali się podjąć takiego ryzyka, by chronić rodzinę.

Jak uważacie, czy chęć bycia lepszym niż inni może tłumaczyć każde działanie człowieka? 

Komentarze

"Marzenia Kaliny" - trailer

"W sieci uczuć" - trailer

"Odroczone nadzieje"-trailer