"KOCHANKOWIE MIASTA" - ANNA STRYJEWSKA - SUBIEKTYWNIE O KONKURENCJI

Rzadko czytam powieści obyczajowe, bo zdecydowanie wolę kryminały, ale zdarza się, że obyczajówki same dosłownie wpadają mi w ręce. Tak było i tym razem. A jaki był efekt? Przekonajcie się sami.

MIŁOŚĆ W ŁÓDZKIM PLENERZE

recenzja A. Krasińska

Powieść Anny Stryjewskiej ukazuje historię braci Nowickich, którzy chcą wybić i zarobić duże pieniądze. Każdy z nich ma na to inny pomysł. Działają pod różnymi szyldami, ale w końcu nadchodzi moment, by połączyć siły i zacząć pracować na wspólny rachunek. Umowa dotyczyła interesów, ale sprawy wymknęły się spod kontroli, a stąd już tylko krok do katastrofy rodzinnej. 

Moja ocena powieści:

Anna Stryjewska pisze piękny językiem. Maluje słowami obraz współczesnej Łodzi, która odradza się i coraz szybciej goni inne duże miasta w Polsce. Studiowałam w Łodzi, więc z dużym sentymentem powracam do tego miasta. Powieść dotyka współczesnych problemów: oszustwa, zdrady, bezczelności i wyzysku innych. Nie ubarwia rzeczywistości, ale zmusza do zastanowienia się nad sensem życia.

Powieść polecam tym, którzy chcieliby poznać Łódź bez potrzeby wychodzenia z domu. A może książka zainspiruje was do tego, żeby odwiedzić Łódź. Życzę Wam tego, bo to przepiękne miasto.
  




Komentarze

  1. Czytałam tę książkę i naprawdę mi się podobała. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem ciekaw jak opisuje pisarka miasto w którym mieszkam przeszło 60 lat. Fakt dzieję się dużo , powstają nowe ulice, remontowane są stare główne arterie. Przeprowadzana jest rewitalizacja budynków, ale tylko w reprezentacyjnej części miasta. A reszta miasta brudna i nie ma komu sprzątać. W mojej dzielnicy pełno buteleczek i butelek, śmieci, pozostałości po remontach, bardzo nieciekawe widoki. Przydali by się gospodarze domu, butelki powinny być kaucjowane, tak jak kiedyś było. Postaram zapoznać się z pozycją Anetko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno będziesz miał inne odczucia, bo znasz Łódź od podszewki i oprócz tego, co dobre, dostrzegasz też mroczne strony miasta. Ciekawa jestem Twoich wrażeń.

      Usuń

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku, dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli po swojej wizycie pozostawisz tu kilka życzliwych dla mnie słów :)

"Marzenia Kaliny" - trailer

"W sieci uczuć" - trailer

"Odroczone nadzieje"-trailer