"PCHŁA" ANNA POTYRA - SUBIEKTYWNIE O KONKURENCJI

Kryminał to jest to, co lubię najbardziej, zwłaszcza jeśli chodzi o czytanie. Oczywiście nie jest tajemnicą, że uwielbiam czytać powieści Harlana Cobena, choć ostatnio bardzo się zawiodłam i nie przebrnęłam przez treść "Nieznajomego". Ostatecznie poddałam się po 90 stronie. Postanowiłam zmierzyć się z powieścią Anny Potyry pt.: Pchła 

NIESPODZIANKI SĄ PO TO, BY ZASKAKIWAĆ


Powieść Anny Potyry trafiła w moje ręce przypadkiem. Autorki nie kojarzyłam, więc zupełnie nie wiedziałam, czego się spodziewać.  I tu wielkie zaskoczenie...

Współcześnie rozgrywająca się powieść opowiada historię komisarza Adama Lorenca, który poturbowany przez życie, próbuje zapomnieć o przeszłości i z dużym zaangażowaniem oddaje się pracy w policji. Tym razem musi zmierzyć się z seryjnym mordercą, który wymierza sprawiedliwość warszawiakom, a wszystko dzieje się w okolicach Bożego Narodzenia. 

Adam krok po kroku rozwiązuje skomplikowaną zagadkę. Pomaga mu w tym świeżo przyjęta do pracy psycholożka, która wzbudza zainteresowanie komisarza nie tylko w sferze zawodowej. 

MOJA OCENA:

Autorka zaskoczyła mnie łatwością snucia opowieści. Niezmiernie ciekawie opisuje wydarzenia, posługując się pięknym, często poetyckim językiem. Choć osobiście nie lubię czytać opisów, to w tym przypadku wiele z nich przeczytałam z ogromną przyjemnością. Nie były naciągane. Nie brzmiały sztucznie. Po prostu pasowały do całości. 

Znacznie ożywił powieść wątek miłosny. Osobiście nie wiem, w jakim stopniu jest realny, ale uroczo wplótł się w całość i wcale nie raził.  

Finał ciekawy i dość oryginalny. Bardzo też mnie urzekł wątek historyczny, który odcisnął piętno nie tylko na życiu świadków II wojny światowej, ale również ich dzieci i wnuków, by później determinować ich do działania. 

Książkę polecam osobom ceniącym wątki historyczne wymieszane z dużą dozą realizmu. Powieść świetnie opisuje współczesną rzeczywistość.

Komentarze

  1. To dla mnie, bo lubię dowiedzieć się czegoś więcej z książki niż fabuła. Czasem są piękne opisy miast, miasteczek, przyrody, a tu wątki historyczne, jak dla mnie super :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku, dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli po swojej wizycie pozostawisz tu kilka życzliwych dla mnie słów :)

"Marzenia Kaliny" - trailer

"W sieci uczuć" - trailer

"Odroczone nadzieje"-trailer