POMYSŁ NA NOWĄ KSIĄŻKĘ

Nowy rok i nowa potrzeba napisania książki. Z tym pomysłem noszę się już od dłuższego czasu, ale jet to dla mnie novum, więc muszę najpierw zrobić dobry research i stąd moja prośba do Was o pomoc.

POTRZEBNA POMOC


Tym razem zamierzam zmierzyć się z trudnym tematem, jakim jest Zespół Aspergera. Temat poznaję od pewnego czasu, a inspiracją były moje studia podyplomowe z logopedii. Obserwuję też dzieci, które są zdiagnozowane w tym kierunku i pomyślałam, że warto zacząć głośno o nich mówić. 

Wciąż niewiele osób ma świadomość, że wokół nas żyją osoby, które "widzą, słyszą i rozumieją" świat inaczej od reszty. To prowadzi do wielu przykrych sytuacji, a rozpoczyna się od szkoły, w której dziecko zaczyna zwracać na siebie uwagę i "odstaje" od reszty uczniów. Wtedy pojawiają się pytania o to, co jest z nim nie tak? Dorośli zachodzą w głowę, chcąc znaleźć odpowiedź (i całe szczęście, bo gorzej, gdy ignorują problem i zamiatają go pod dywan), a dziecko? Co czuje dziecko?

I to jest właśnie mój cel! Chciałabym niejako "wejść w głowę" dziecka i spróbować rozszyfrować jego sposób myślenia, ale żeby móc to zrobić potrzebuję informacji o różnych zachowaniach dzieci z Zespołem Aspergera. Pewne obserwacje już mam, ale wiadomo, że im więcej, tym lepiej, bo to da znacznie szerszy i bardziej zróżnicowany obraz. 

Stąd moja prośba, jeśli macie doświadczenia z osobami z Zespołem Aspergera, widzieliście je "w akcji" i możecie podzielić się swoją historią, to będę wdzięczna, jeśli mi o tym napiszecie. Możecie opisać te wydarzenia w komentarzu pod postem albo przesłać do mnie na maila, który znajdziecie w zakładce KONTAKT. 

Mam nadzieję, że pomożecie mi stworzyć wyjątkową powieść. 

Komentarze

"Marzenia Kaliny" - trailer

"W sieci uczuć" - trailer

"Odroczone nadzieje"-trailer