KIM JEST ADELA, BOHATERKA NAJNOWSZEJ POWIEŚCI?

Lubię moment, gdy kreślę postać głównego bohatera. Wtedy puszczam wodze fantazji. Oczywiście później, pisząc książkę, weryfikuję swoje pomysły i czasem okazuje się, że za bardzo zaszalałam i muszę zweryfikować swoje pomysły. W przypadku Adeli było inaczej. Od razu ją widziałam w całej okazałości.  

PRZEDSTAWIAM WAM ADELĘ



Adela jest jedynaczką i pochodzi z dobrze sytuowanej rodziny. Ojciec jest dyrektorem, a matka z zamiłowania oraz z wykształcenia jest muzykiem. Kiedyś koncertowała w filharmonii, ale po urodzeniu dziecka jej plany uległy zmianie i rozpoczęła pracę w szkole. 

Adela dorastała w kochającej się rodzinie, przynajmniej tak myślała do czasu feralnego wypadku, który wywrócił do góry nogami całe jej życie. Z dnia na dzień stała się sierotą usiłującą odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Błądzi i po omacku szuka swojej drogi. Los jednak rzuca jej kolejne kłody pod nogi zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym.

Adela jest wyjątkowa. Może dlatego, że pokazałam ją od dziecka. Najpierw skupiłam się na problemach nastolatki: pierwsza miłość, odrzucenie, wstyd.

Później nastąpił jej rozwój i ukazałam problemy dorosłej kobiety, która sama staje się matką, a jej dziecko znacznie różni się od innych. 

Adela potrafi być uparta, zaradna, a jednocześnie delikatna i wrażliwa. Pozornie te cechy mogą się wykluczać, a jednak moja bohaterka potrafi je połączyć, co tylko pokazuje złożoność ludzkiego umysłu.

Znacie innych bohaterów literackich, którzy łączą w sobie sprzeczne cechy charakteru?

Komentarze

  1. Doktor Jekyl i pan Hyde. R.L. Stevenson.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie! Może Adela nie jest aż tak skrajną postacią, ale dość "skomplikowaną" :)

      Usuń
    2. Przeczytam, to powiem o moich odczuciach Anetko

      Usuń

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku, dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli po swojej wizycie pozostawisz tu kilka życzliwych dla mnie słów :)

"Marzenia Kaliny" - trailer

"W sieci uczuć" - trailer

"Odroczone nadzieje"-trailer