"RANA" W. CHMIELARZ - SUBIEKTYWNIE O KONKURENCJI

 Tak, moją słabością są powieści kryminalne. Lubię je czytać, choć nie lubię się bać. Nie ma tego problemu z powieściami Wojtka Chmielarza, tak przynajmniej było ze Żmijowiskiem, dlatego zdecydowałam się sięgnąć po Ranę. Czy słusznie? Zaraz Wam powiem. 

STRACH MIEWA WIELKIE OCZY


Może to dziwne, że lubię kryminały, choć sama piszę obyczajówki. Kiedyś czytałam właśnie ten ostatni gatunek, ale jeśli śledzicie moje książki, to wiecie, że też staram się przemycić wątki kryminalne, bo wtedy książka jest bardziej intrygująca. I właśnie tego szukam w kryminałach, które czytam.

Rana to powieść bliska mi ze względu na miejsce akcji oraz bohaterów. Wydarzenia rozgrywają się w szkole, która jest prywatna. Właścicielka boryka się z problemami kadrowymi, gdyż chce zapewnić wysoki poziom nauczania, ale nie do końca może być samodzielna, bo bogaci rodzice często dyktują jej warunki, którym niełatwo sprostać jej i nauczycielom. Do tego jeszcze śmierć stypendystki, która otrzymała szansę poprawy swojego losu, a jednak nie ukończyła szkoły. Podejrzenia o samobójstwo stają się coraz bardziej realne, a to kłopot wizerunkowy dla dyrektora szkoły. Czy to jednak tłumaczy kolejne dziwne zachowania dyrektorki? Nikt nie mówi prawdy, a każdy z bohaterów chce ukryć swoją mroczną tajemnicę.

Moja ocena powieści Rana:

Zgrabnie nakreślona historia, w której trudno odnaleźć kłamcę i mordercę, dla którego nie istnieje żadna świętość. Gra pozorów sprawia, że trudno określić, kto jest dobry, a kto zły i tego właśnie oczekuję od powieści kryminalnej. Intryga im bardziej zagmatwana, tym ciekawsza.

Powieść dla miłośników zagadek, dla których im mniej oczywistości tym lepiej. 

Komentarze

  1. Witaj. Nigdy nie przepadałem za kryminałami, więc ich nie czytałem. Ostatnnio odkryłem jednak że całkiem dobrze ich się słucha. Ale trzeba uważnie śledzić lektora, chwila nieuwagi i trzeba przewijać tekst do tyłu.
    W ten sposób słucham już piata książke książkę różnych polakich pisarzy, Mróz, Warda, Puzyńska.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku, dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli po swojej wizycie pozostawisz tu kilka życzliwych dla mnie słów :)

"Marzenia Kaliny" - trailer

"W sieci uczuć" - trailer

"Odroczone nadzieje"-trailer