POWIEŚĆ Z HISTORIĄ W TLE

 Lubię czytać powieści osadzone w czasach historycznych. Dzięki temu mogę lepiej poznać życie w dawnych czasach. Wiem, że przygotowanie autora do napisania takiej powieści wymaga zaangażowania i czasu, żeby czytelnik nie wytknął mu dyletanctwa. Czy zatem pisanie książek z historią w tle nie jest porywaniem się z motyką na słońce?


Powieść, której akcja rozgrywałaby się w czasach II wojny światowej, już od dawna chodziła mi po głowie. Oczywiście nie mam tu na myśli czytania, bo rzeczywiście sporo takich książek przeczytałam. Zawsze wtedy zastanawiało mnie, ile wspólnego ma opowieść z prawdą historyczną.

Moje pokolenie miało to szczęście, że nie doświadczyło tragedii wojny. Coraz mniej wśród nas ludzi, którzy pamiętają tamte czasy. Może dlatego chętnie sięgamy po powieści opisujące wojnę. Ciekawie pokazane losy bohaterów, którzy zmagają się z problemami, jakie przeżywało społeczeństwo w czasie napaści Niemców, są w stanie sprawić, że wierzymy autorowi w zbudowaną opowieść.

Wreszcie dojrzałam do decyzji, że sama też chcę spróbować napisać powieść, której akcja rozgrywa się w Łodzi po wybuchu wojny. To w Łodzi studiowałam i wtedy trochę poznałam miasto. Obserwuję zmiany, jakie w nim zachodzą. Uwielbiam starą zabudowę i niesamowity klimat ul. Piotrkowskiej. Bogato zdobione kamieniczki i rozłożyste budynki fabryk zbudowanych z czerwonej cegły wciąż robią na mnie wrażenie. To wszystko sprawia, że Łódź jest wyjątkowym miastem. Wciąż jeszcze wiele budynków wymaga rewitalizacji, a wiele ulic potrzebuje zwykłego sprzątnięcia i nasadzenia roślinności, by cieszyć oczy mieszkańców i turystów, ale Łódź budzi się do życia i jest zupełnie innym miastem niż Warszawa, w której częściej bywam.

Moi bohaterowie będą przemykać tymi uliczkami, unikając niemieckich bomb i licznych łapanek. Trafią do piekła, jakie zgotują im faszyści, ale będą starali się ocalić łączącą ich miłość i zachować szacunek dla życia. 

Póki co zbieram materiały do powieści, ale już nie mogę się doczekać, kiedy zacznę pisać. Trzymajcie kciuki, a jeśli znacie wyjątkowe historie z tamtego okresu, to piszcie je w komentarzach. Chętnie je wykorzystam.

Komentarze

"Marzenia Kaliny" - trailer

"W sieci uczuć" - trailer

"Odroczone nadzieje"-trailer