AUDIOBOOK "NAUCZYCIELKA Z GETTA. WCIĄŻ POD WIATR"

Świetna informacja dla miłośników audiobooków, którzy zamiast czytać, wolą słuchać książek. "Nauczycielka z getta. Wciąż pod wiatr" w wersji audio będzie mieć premierę wraz z tradycyjną książką

Aneta Krasińska

Wyjątkowo miękki, przyjemny do słuchania głos lektorki Moniki Chrzanowskiej przeniesie Was do czasów II wojny światowej i czasów, gdy życie nie było oczywistością, a edukacja stała się "towarem" deficytowym. Tytułowa nauczycielka wierzy, że jej praca z dziećmi ma sens i daje jej poczucie, że nie traci czasu, ale robi coś dobrego. Praca z dziećmi sprawia, że Laura nie skupia się na otaczającej ją śmierci. Przeciwnie stara się dawać z siebie wszystko i pielęgnuje w dzieciach myśl, że kiedyś wojna się skończy, a ich zadaniem będzie odbudowanie kraju. 

Nawet gdy szkoły w getcie zostają zamknięte, Laura wciąż naucza i przekonuje najbliższych, że to najlepsza droga do uniknięcia szaleństwa.

Od czasów II wojny minęły dziesięciolecia i bardzo się zmieniła wizja szkoły. Zaczynając swoją pracę w szkole, zawsze miałam poczucie, że jestem dla uczniów i chcę ich nauczyć jak najwięcej, choć uważałam na to, by pozostawić im możliwość samodzielnego wnioskowania, tworzenia, myślenia i zabawy przedmiotem, którego nauczam. 

W szkole zawsze brakowało pieniędzy, więc musiałam się nagimnastykować, by w prosty, ale ciekawy sposób zainteresować dzieciaki jakimś tematem. Wiedziałam, że najważniejsze to obudzić w nich ciekawość. 

Z roku na rok jest to coraz trudniejsze. Coraz mniej dzieci rozumie potrzebę edukacji. Szkołę traktują jako obowiązek i zło konieczne, a nauczycieli jako wrogów. To naprawdę przykre i odgórna nagonka nie pomaga w budowaniu wzajemnego zaufania. Tego najbardziej mi brakuje w szkole XXI wieku. A przecież to ja skończyłam kilka kierunków i poświeciłam długie lata, by zdobyć wiedzę, którą chcę się dzielić z dziećmi i ich rodzicami, bo chcę dla ich dzieci jak najlepiej i mam do tego narzędzia. Cóż jeśli coraz mniej osób to rozumie i docenia... 

Podejmując pracę w szkole, chciałam być i byłam jak Laura Lewiatan. Teraz bardzo trudno mi tę postawę zachować...

Komentarze

"Marzenia Kaliny" - trailer

"W sieci uczuć" - trailer

"Odroczone nadzieje"-trailer