"OPOWIEM CI BAJKĘ" M. ROGALA - SUBIEKTYWNIE O KONKURENCJI

Uwielbiam kryminały, dlatego chętnie po nie sięgam. Autorów kryminałów bardzo cenię za umiejętność plątania wątków, mylenie tropów i malowanie słowami obrazów zabójców. Po raz pierwszy miałam styczność z twórczością Małgorzaty Rogali i mój wybór padł na powieść  "Opowiem ci bajkę". To był przypadkowy wybór, który okazał się nad wyraz trafiony. 

Subiektywnie o konkurencji


Akcja powieść "Opowiem ci bajkę" osadzona jest w świecie, który doskonale poznałam przez długie lata pracy w szkole. Być może dlatego książka mnie zaciekawiała od pierwszych stron. Autorka doskonale nakreśliła współczesne problemy, z którymi borykają się nauczyciele, co świadczy o dobrej znajomości szkoły. Brak nauczycieli chętnych do pracy, wchodzący na głowę rodzice, żenujące maile do dyrekcji - oto świat, w którym aktualnie pracują nauczyciele.

A powieść porusza ważny problem - pomówienia, które tak łatwo rzucić, mogą skrzywdzić, a nawet doprowadzić do śmierci. Z kłamstwa trudno później wyjść, a to tylko nakręca spiralę nienawiści. Autorka krok po kroku odsłania kolejne karty, ale dopiero na samym końcu okazuje się, kto zawinił i to najlepsza cecha kryminału. 

"Opowiem ci bajkę" w mojej ocenie:

Powieść napisana plastycznym językiem. Wartka akcja i dobrze nakreśleni bohaterowie. Ciekawe i realistyczne dialogi to niewątpliwie zaleta tej książki. Historię naprawdę przyjemnie się czytało i na pewno zachęciła mnie do poznania kolejnych powieści autorki. 

Znacie inne książki Małgorzaty Rogali? Którą szczególnie polecacie?

Komentarze

"Marzenia Kaliny" - trailer

"W sieci uczuć" - trailer

"Odroczone nadzieje"-trailer