PODSUMOWANIE 2022 r.

Końcówka roku skłania do przemyśleń i podsumowań osiągnięć i porażek, więc i u mnie tego nie zabraknie, bo warto mówić o tym, co już za nami i stawiać sobie nowe wyzwania na nadchodzący rok.

W tym roku debiutowałam jako autorka powieści z historią w tle. Przyznam, że obawiałam się tego, bo nie miałam pojęcia, czy potrafię pisać tego rodzaju literaturą. Okazało się, że książki spotkały się z ciepłym przyjęciem moich dotychczasowych czytelników, a pojawili się też nowi, którzy dotąd kojarzyli mnie z literaturą obyczajową. 

Pisanie "Nauczycielki z getta" i "Nauczycielki z getta. Wciąż pod wiatr" tak bardzo mi się spodobało i dało mi tak wiele pod względem wiedzy historycznej, że zdecydowałam się sięgnąć po kolejny temat z czasów wojny, ale o tym w kolejnym poście dotyczącym planów na rok 2023. 

Jednym słowem pisanie dostarczyło mi jeszcze więcej emocji i sprawiło ogromną przyjemność. Mam nadzieję, że macie podobnie, czytając te książki. 

Wreszcie zostały nagrane audiobooki mojej pierwszej trylogii pod tytułem "Małe tęsknoty" oraz mojej debiutanckiej powieści "Finezja uczuć" i już można ich słuchać w aplikacji Empik Go, zatem przyjemnego słuchania. 

Dokładnie rok temu ruszyłam z projektem czytelniczym #PożyczPrzeczytajPoleć, którego celem jest promowanie legalnego czytania książek wypożyczonych z biblioteki i dzielenie się swoimi spostrzeżeniami o przeczytanych powieściach, a co za tym idzie zamieszczanie króciutkich opinii w sieci. W obecnych czasach nic nie sprzeda się bez promocji, zatem publikowanie przez czytelników opinii to taki ich wkład w promowanie czytelnictwa i legalnych źródeł dostępu do książki. 

Akcja ma charakter informacyjny, dlatego stworzyłam plakat i rozesłałam go do bibliotek. Wiele z nich odpowiedziało, wydrukowało i zawiesiło plakat. Niektórzy bibliotekarze i bibliotekarki publikują wywiady, które zaczęłam prowadzić w ramach akcji. Do rozmów o czytelnictwie zapraszam znane autorki i autorów oraz tych, którzy dopiero debiutują. I od maja przeprowadziłam już 27 rozmów.

Udało mi się też zainteresować akcją sporą rzeszę blogerek, które same uczestniczą w rozmowach, udostępniają wywiady z autorami, ale również informują w swoich social mediach o projekcie. I za to bardzo dziękuję, bo bez tego wsparcia i zrozumienia akcja #PożyczPrzeczytajPoleć nie trafiłaby do tak wielu odbiorców i nie zyskałaby nominacji w plebiscycie organizowanym przez blog OpowiemCi.

Od sierpnia działa grupa na Facebooku Pożycz Przeczytaj Poleć - Dyskusyjny Klub Książki, która ma na celu promowanie akcji oraz pokazanie twórców literatury, którzy chcą być bliżej Czytelników i wsłuchiwać się w ich oczekiwania. Zachęcam do łączenia zarówno czytelników, jak i autorów. 

Cieszę się, że tyle udało się zrobić i obiecuję, że w następnym roku równie dużo będzie się działo :) 


Komentarze

  1. Gratuluję! Widzę, że miniony rok był dla ciebie bardzo pracowity, ale też przyniósł tobie wiele satysfakcji

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku, dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli po swojej wizycie pozostawisz tu kilka życzliwych dla mnie słów :)

"Marzenia Kaliny" - trailer

"W sieci uczuć" - trailer

"Odroczone nadzieje"-trailer