"TAJEMNICA Z AUSCHWITZ" NINA MAJEWSKA - BROWN, CZYLI SUBIEKTYWNIE O KONKURENCJI

Powieści historyczne podbijają serca Czytelników i wcale się im nie dziwię, bo jak poznaję kolejne historię ludzi, którzy przeżyli piekło, to wiem, jak ważne jest, aby ich historie przetrwały w naszej świadomości jak najdłużej. 


Powieść "Tajemnica z Auschwitz" odkrywa prawdziwe wydarzenia, w których uczestniczyła główna bohaterka, która przez przypadek, a w zasadzie jako zakładniczka trafia do kolejnych obozów pracy, pokazując, jak wyglądała rzeczywistość jeńców wojennych pozbawionych praw do człowieczeństwa. Paradoksalnie wśród nazistowskich zwyrodnialców, którzy igrali z ludzkim życiem, pojawia się ktoś, kto daje Stefanii nadzieję na lepsze jutro. I choć to bardzo nie wiele, to ta iskierka daje jej siłę, by trwać i wierzyć, że zdoła się wyrwać z piekła i powrócić do dzieci. 

"Tajemnica z Auschwitz" w mojej subiektywnej ocenie:

Autorka w niesamowity sposób oddała klimat towarzyszący głównej bohaterce. Zgrabnie wplecione wspomnienia, przemyślenia i emocje sprawiły, że wiele razy łapałam się na tym, że serce mi się ściskało. Mnóstwo ciekawych szczegółów ukazujących codzienność w Auschwitz i mądre spostrzeżenia na temat ludzi uwikłanych w mechanizmy wojny. 

Powieść polecam miłośnikom literatury historycznej, którzy dziki niej poznają wydarzenia. Tutaj znajdziecie potężną dawkę wojennej rzeczywistości. 


Komentarze

  1. Tematyka jest ważna i nie można zapomnieć o tym koszmarnym momencie historycznym, jednak lektura tego typu tekstów obciąża mnie emocjonalnie, dlatego sięgam po nie niezbyt często.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku, dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli po swojej wizycie pozostawisz tu kilka życzliwych dla mnie słów :)

"Marzenia Kaliny" - trailer

"W sieci uczuć" - trailer

"Odroczone nadzieje"-trailer