CZY LEGALNE CZYTANIE STANIE SIĘ MODNE?

W Polsce wciąż panuje przekonanie, że książki są zbyt drogie, by je kupować. Lepiej więc ściągnąć z sieci, bo przecież nie ja je tam wrzuciłem, czyli nie ja jestem złodziejem. Otóż nie żyjemy w średniowieczu i wiedza nt. piractwa jest bardzo powszechna, więc nie ma co się tłumaczyć, że nie wiedziałem, iż legalnie jest wtedy, gdy się zapłaci za dostęp do autoryzowanego portalu. Poza tym książka lub miesięczny abonament to koszt dwóch paczek papierosów. Czy to dużo?


Okazuje się, że rozmów o książkach i promocji czytelnictwa nigdy zbyt dużo, dlatego wpadłam na pomysł akcji pod hasłem #PożyczPrzeczytajPoleć skierowanej do Czytelników wypożyczających książki z biblioteki. Zakup książek dla niektórych jest bardzo dużym wydatkiem, a dzięki dobrze zaopatrzonym bibliotekom Czytelnicy mają dostęp do nowości. Czytają legalnie i mogą przyczynić się do tego, że książka zostanie kupiona przez innych np.: na prezent. Autorzy zarabiają, gdy książkę ktoś kupi, a im więcej opinii o powieści, tym większe prawdopodobieństwo, że wybór będzie trafiony.

Zachęcam więc do wypożyczania książek, czytania ich, a później po przeczytaniu do dzielenia się emocjami w formie kilku zdań zamieszczonych w sieci na stronach księgarń internetowych czy portali czytelniczych.

W ten sposób każdy Czytelnik może promować akcję i sprawić przyjemność swoim ulubionym autorom.

Kochani, czytajcie powieści, bo często to dzięki nim możecie się przenieść do miejsc, w których nigdy byście się nie znaleźli, albo poznacie wydarzenia, o których nie usłyszycie w szkole. A później podzielcie się swoimi odczuciami i zachęćcie innych do kupienia lub wypożyczenia tej książki.  


Komentarze

"Marzenia Kaliny" - trailer

"W sieci uczuć" - trailer

"Odroczone nadzieje"-trailer