DLACZEGO SANITARIUSZKA I DLACZEGO POWSTANIE WARSZAWSKIE?

O powstaniu warszawskim napisano naprawdę wiele i niełatwo jest wracać do tego tematu, by nie powielać informacji, o których już ktoś mówił. Ale ja kocham wyzwania i nie lubię odpuszczać, gdy w mojej głowie zacznie kiełkować jakiś pomysł... 


Kiedy zaproponowano mi napisanie powieści o powstaniu warszawskim, zastanawiałam się, jaką historię chciałabym opowiedzieć moim Czytelnikom. Zwykle to wydarzenie ukazywane jest z perspektywy uczestników walk, natomiast mnie zależało, żeby pokazać ogrom poświęcenia kobiet, które pomimo tego że nie brały bezpośredniego udziału w walce, to ich działania miały olbrzymi wpływ na przebieg akcji.

Wybuch wojny przyczynił się do zmian w postrzeganiu kobiet jako istot kruchych, nadwrażliwych i zajmujących się domem. W obliczu zagrożenia kobiety nie wahały się walczyć o życie swoje i najbliższych. Doskonale wykorzystywały własne atuty do tego, by zdobyć strategiczne informacje od wroga. Wspierały walczących mężczyzn, ale też same przyjmowały na siebie odpowiedzialność za los Polaków, tworząc organizacje pomagające sierotom, bezdomnym i poszkodowanym.

Powieść dostępna tu >>In.Book.pl

Komentarze

  1. Dziękuję, że podjęłaś się tego wyzwania Anetko. To wyjątkowa książka! M. Cz.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku, dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli po swojej wizycie pozostawisz tu kilka życzliwych dla mnie słów :)

"Marzenia Kaliny" - trailer

"W sieci uczuć" - trailer

"Odroczone nadzieje"-trailer