"DOM NAD SREBRNĄ WODĄ" A. SZCZĘSNEJ - SUBIEKTYWNIE O KONKURENCJI

To moje drugie spotkanie z twórczością Anny Szczęsnej, którą poznałam dzięki akcji #PożyczPrzeczytajPoleć prowadzonej w celu popularyzacji wśród Czytelników idei wymiany opinii nt. przeczytanych powieści. Ania wówczas miała na swym koncie wiele powieści, więc miałam duży wybór. Los sprawił, że sięgnęłam po najnowszą zatytułowaną Dom nad srebrną wodą.


Powieść ukazuje losy czterech kobiet, które łączy wspólna przeszłość i domek nad jeziorem należący do najstarszej z nich dbającej o to, by wciąż tworzyły grupę. Każda z bohaterek na swój sposób radzi sobie z życiem i wspomnieniami. I to właśnie te ostatnie rzutują na teraźniejszość i podejście do przyjaźni, miłości czy codziennych obowiązków. Od lat skrywana tajemnica napędza akcję powieści i komplikuje relacje między bohaterkami, które w wyniku złej pogody utknęły w lesie odcięte od reszty świata, a z oddali ktoś je obserwuje.

Poniekąd bohaterką staje się też przyroda, która gwałtownie się zmienia, czym zmusza kobiety do dłuższej obecności nad jeziorem i przeprowadzenia niewygodnych rozmów.

Dom nad srebrną wodą w mojej subiektywnej ocenie: 

Choć to powieść obyczajowa, to wpleciony w nią wątek tajemnicy z przeszłości chwycił za moje czytelnicze serce i nie pozwolił odłożyć książki na bok, dopóki nie doczytałam do końca. Dawkowanie wiadomości o przeszłości bohaterek było jak prawdziwie słodka czekolada, której nie można zjeść całej na raz, a jednak kusi i nie pozwala się odłożyć. Wartko płynąca akcja i jej zaskakujące zwroty sprawiły, że o nudzie nie było mowy. Ta nietuzinkowa historia na długo pozostanie w mojej pamięci.

Powieść Dom nad srebrną wodą polecam tym, którzy nie oczekują ckliwych bajek, a cenią sobie powieści z życia wzięte, gdzie obok cukru jest pieprz i sól, a umiejętne ich wykorzystanie gwarantuje sukces kulinarny. 

Komentarze

  1. Mam bardzo podobne odczucia na temat tej powieści. Elementy thrillera ciekawie dopełniły obyczajową historię z tajemnicą z przeszłości w tle.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku, dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli po swojej wizycie pozostawisz tu kilka życzliwych dla mnie słów :)

"Marzenia Kaliny" - trailer

"W sieci uczuć" - trailer

"Odroczone nadzieje"-trailer