O TRUDNOŚCIACH ZWIĄZANYCH Z NAPISANIEM "SANITARIUSZKI"

Pisanie powieści z historią w tle daje mnóstwo satysfakcji, ale wymaga skupienia, zaangażowania i czasu. Niekiedy sprawdzenie pozornie mało istotnej informacji zajmuje kilka godzin, by później zawrzeć ją w jednym zdaniu. Ale tak właśnie wygląda praca nad tego rodzaju powieściami i dlatego uwielbiam je pisać. 


Poszukiwania informacji o przebiegu powstania zajęły mi blisko pół roku. W tym czasie obejrzałam wiele filmów dokumentalnych, wspomnień i reportaży z udziałem powstańców oraz prześledziłam strony internetowe poświęcone temu tematowi. Dużym źródłem wiedzy były również podcasty przygotowywane i prowadzone przez historyków oraz pasjonatów historii. Nie mogło się też obyć bez literatury ukazującej ten fragment historii. Dopiero na podstawie powyższych źródeł udało mi się zrozumieć idee powstania i docenić odwagę osób biorących w nim udział.

Najtrudniejsze było przedstawienie wydarzeń zgodnie z prawdą historyczną i wplecenie w nie historii, którą chciałam ukazać. Starałam się też zaprezentować wydarzenia z różnych perspektyw, by jednoznacznie nie oceniać decyzji o wybuchu powstania oraz dalszych działań prowadzonych przez powstańców. Zależało mi na tym, aby to Czytelnicy mieli szansę dokonać oceny działań obrońców Warszawy.

Powieść dostępna tu >>In.Book.pl

Komentarze

"Marzenia Kaliny" - trailer

"W sieci uczuć" - trailer

"Odroczone nadzieje"-trailer