PODZIĘKOWANIA W POWIEŚCI "SANITARIUSZKA"

Pisanie to godziny spędzone w samotności, ewentualnie z materiałami źródłowymi, ale potem książka wędruje do wydawnictwa i tam trafia "w ręce" wielu osób zajmujących się pracami nad tekstem i nad okładką. To skomplikowany proces, a ja lubię w nim uczestniczyć i "nieco" się do niego wtrącać, oczywiście mając nadzieję, że efekt końcowy będzie jeszcze lepszy, co wnikliwi Czytelnicy na pewno docenią.



Od autorki

Oddaję w Wasze ręce powieść, która stanowiła dla mnie największe wyzwanie pisarskie i ze względu na tematykę, i ze względu na warstwę emocjonalną. Nie da się bowiem odciąć od tego, o czym się pisze. Zależało mi na tym, by ukazać wydarzenia z różnych perspektyw; nie tylko radosnego buntu przeciwko okupantowi, ale też narastającej frustracji powstańców wobec przedłużającej się walki, która nie przynosiła upragnionego zwycięstwa.

O powstaniu warszawskim pisało wielu autorów, więc nie sposób jeszcze czymś zaskoczyć, dlatego inspiracją dla powieści stały się wspomnienia mieszkańców Warszawy, żołnierzy, ale przede wszystkim sanitariuszek, które dały świadectwo swej odwagi i determinacji, niosąc pomoc rannym.

Jednocześnie chciałabym, żebyście mieli świadomość, że powieść jest fikcją literacką, więc niekiedy zmieniam lub pomijam fakty, żeby zachować wartką akcję i nie zgubić wątków, które uznałam za interesujące. Skupiłam się na nakreśleniu wydarzeń i okraszeniu ich emocjami towarzyszącymi powstańcom.

Bardzo dziękuję za zaproszenie do realizacji tego projektu przez ekipę wydawnictwa Skarpa Warszawska na czele z Panami: Rafałem Bielskim i Piotrem Sternalem, którzy mi zaufali.

Chylę czoła przed Agnieszką Krizel, która zdecydowała się okrasić powieść swą poezją i każdy z rozdziałów poprzedzić kilkoma wymownymi w znaczeniu wersami.

Niezmiennie też dziękuję wszystkim Czytelnikom, którzy każdego dnia sięgają po moje książki z legalnych źródeł i tym sprawiają, że znajduję w sobie chęć i siłę do pisania.

Słowa wdzięczności kieruję do Blogerów i Bibliotekarzy wspierających polskich autorów i promujących czytelnictwo wśród społeczeństwa.

Jak zwykle zapraszam do sięgania po moje powieści i zaglądania do mediów społecznościowych, gdzie na bieżąco można znaleźć informacje o mojej twórczości.


Komentarze

  1. To książka którą zagości w moim czytelniczym sercu na zawsz ❤️

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku, dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli po swojej wizycie pozostawisz tu kilka życzliwych dla mnie słów :)

"Marzenia Kaliny" - trailer

"W sieci uczuć" - trailer

"Odroczone nadzieje"-trailer